У цьому дослідженні ми провели аналіз сезонності запитів на фармацевтичні товари. Навіщо? Це допоможе у формуванні стратегії таргетованої реклами на групи товарів, які мають гостру сезонність, завчасну підготовку креативів та загальне поняття того, коли користувачі найчастіше цікавляться певними групами фармацевтичних товарів.
Тренди та сезонність запитів користувачів поділяються на такі категорії:
- Гостра сезонність — залежна від пори року або фактора, що систематично впливає.
- Постійний попит — запити користувачів на категорії товарів, що мають постійне споживання.
- Зовнішні фактори — неконтрольовані причини зростання зацікавленості у споживачів.
📈 Гострий сезонний попит
Отже, основні групи фармацевтичних товарів мають гострий сезонний попит.
Засоби від алергії: піки зростання зацікавленості — з початку серпня до середини вересня. Ймовірно, це обумовлено цвітінням амброзії та пиленням складноцвітих, маревих, кропив’яних та бур’янів.
Засоби від кашлю користувачі вимагають у період з вересня і до початку весни. Аналогічна динаміка сезонності у всієї категорії медикаментів, пов’язаних із вірусними захворюваннями.
Сонцезахисні препарати мають яскраво виражену сезонність, особливо у червні. При цьому значне зростання починається наприкінці травня, а вже до середини липня активний попит спадає.
Також у літній період підвищений запит простежується на репеленти та засоби від комах. Їхня сезонність починається в травні, а закінчується ближче до серпня.
Що найцікавіше, то це засоби від похмілля. Їх шукають здебільшого після святкування Нового року та Великодня.
💊 Постійний попит
До цієї категорії належать групи товарів, які мають постійну зацікавленість серед користувачів. Основну увагу приділено тим препаратам, що користуються попитом дедалі інтенсивніше рік від року. Це говорить про те, що користувачі все частіше шукають медикаменти онлайн.
Знеболюючі засоби. Вони актуальні для всіх і завжди. Варто зазначити, що частота запитів за останні чотири роки зросла на 60%.
Аналогічну стабільність показують засоби від головного болю та мазі при забиттях. Частота запитів за останні чотири роки зросла на 68%.
💥 Сезонність, викликана зовнішніми факторами
Цій групі належать фармацевтичні товари, попит на які був суттєво завищений з настанням Covid 19. Ні для кого не секрет, що найдефіцитнішими товарами (зі значним зростанням ціни) на початку пандемії були медичні маски, антисептики та рукавички.
Зростання попиту на засоби індивідуального захисту почалося в лютому 2020 року, а вже до квітня 2020 року паніка спала і користувачі припинили шукати дані категорії товарів.
🧐 І що це все означає?
Тепер ми знаємо коли користувачі шукають певні групи фармацевтичних товарів. Це дає розуміння моменту запуску рекламних кампаній щодо сезонних препаратів.
Раніше ми аналізували види та шляхи пошуку медикаментів, а тепер ми розширили діапазон знань та краще розуміємо цільову аудиторію онлайн-аптек та агрегаторів.
Отже, підсумуємо.
Є залежні та незалежні від пори року групи товарів. Одні з них мають велике зростання в літній період, інші в зимовий або міжсезоння.
Є також і групи фарм препаратів, які незмінно популярні у користувачів протягом усього року, залишаючись на піку і протягом подальшого часу. Різниця тільки в тому, що користувачі все частіше звертаються до онлайн замовлень.
Наприкінець.
Є товари, на які імпульсивно зростає попит, але водночас, і методично падає, оскільки чинник попиту має тимчасовий характер.