спрос на поиск медикаментов в интернете

Як користувачі шукають медикаменти в інтернеті?

Інтерес до медикаментів в інтернеті з кожним роком зростає, а епідемічні обмеження лише посилюють інтерес до онлайн...

Інтерес до медикаментів в інтернеті з кожним роком зростає, а епідемічні обмеження лише посилюють інтерес до онлайн-замовлень ліків.

У зв’язку з цим за останні 5 років з’явилися нові сайти-агрегатори для пошуку та бронювання фармацевтичних товарів, а сайти аптек отримують все більше трафіку з органічного пошуку.

У цьому дослідженні ми поставили собі за мету дізнатися, як користувачі шукають медикаменти в інтернеті?

🔍 Пошук за тематичними ключовими запитами

Для більш детального висвітлення цього питання слід розділити ключові запити користувачів на тематичні та брендові.

Спочатку ми визначили основні категорії фармацевтичних товарів. Вони взяті з перехресного аналізу структури сайтів передових онлайн аптек і агрегаторів. Після — розподілили їх за групами на 40 окремих кластерів та зібрали за ними пошукові запити російською та українською мовами з частотністю від 10 запитів на місяць.

У цих кластерах містяться лише тематичні запити, які позначають загальні проблеми чи діагнози, а також небагато інформаційних та комерційних запитів (7,5%). Ключові фрази з ім’ям бренду препаратів поки що не враховуються.

Приклад категорійних запитів та їх частотність: “таблетки від кашля” — 3600, “анальгетики” — 2900, “антибіотики” — 6600.

У цільові вимірювачі ми вивели два основні показники: кількість запитів у кластері (це допоможе визначити популярність групи запитів та простежити коефіцієнт їх частотності — відсоток низькочастотних і високочастотних ключів, що впливають на обсяг потенційного трафіку) та сумарну частотність (обсяг всіх запитів та виведення суми потенційного трафіку за кластером).

У результаті за групою категорій медикаментів ми отримали такі дані.

Співвідношення за кількістю запитів:

infographic medicament frequency

За кількістю зібраних запитів лідирує кластер “Препарати від застуди” — 3778 варіацій пошуку.

З них 13,2% запитів із високою та середньою частотністю генерують 177 700 одиниць потенційного трафіку, а решта запитів із частотністю від 30 до 10 запитів на місяць приносять у загальній сумі 38 700 одиниць трафіку — це всього 17,8% від загальної кількості потенційного трафіку даного кластера.

  • Протиінфекційні препарати – 3665 ключів
  • Знеболювальні засоби – 3630 ключів
  • Ліки для очей – 3560 ключів
  • Ліки від кашлю – 1995 ключів

У наступних кластерах співвідношення запитів із високою частотністю аналогічно приносить більше потенційного трафіку, ніж сума низькочастотних запитів.

*Всього було проаналізовано 46 000 пошукових запитів.

Співвідношення щодо частотності ключових запитів:

infographic medicament keys

В інфографіці загальної частотності груп запитів лідирує кластер “Протиінфекційні препарати” із загальною сумою потенційного трафіку — 313 600 одиниць.

  • Препарати від застуди – 216 400
  • Знеболювальні засоби – 125 862
  • Ліки для очей – 124 888
  • Ліки від кашлю – 108 450
  • Протизаплідні препарати – 73 375
  • Препарати від тиску – 61 925
  • Препарати від глистів – 50 175
  • Ліки від алергії – 46 712
  • Препарати для печінки та жовчного міхура – 44 175

Загальна сума частотності по всіх 40 кластерах — 1 850 000.

Зрозуміло, це лише частина потенціалу всіх інформаційно-тематичних запитів, тому що в нашому аналізі використовувалася верхньорівнева семантика, завдання якої розподілити кластери за сумарною частотністю та оцінити їхній потенціал.

🔍 Пошук за запитами зі згадкою бренду препаратів

Інший тип пошуку фармацевтики — це згадка про бренд препарату.

Користувачі набагато частіше шукають бренд препарату, маючи вже на нього сформований попит.

Найбільш затребуваними препаратами в Україні за останні 12 місяців є:

infographic top medicament
  • парацетамол – 351 180 запитів на місяць
  • німесіл – 347 650
  • дексаметазон – 321 860
  • ібупрофен – 319 090
  • азитроміцин – 254650
  • синупрет – 227 240
  • детралекс – 224 170
  • нурофен – 218470
  • канефрон – 183160
  • серрата – 176 290

Дані показники — це обсяг потенційного трафіку, виведений із загальної частотності запитів щодо кожного препарату. З десяти найбільш запитуваних лікарських засобів оціночно виходить 2 623 760 запитів на місяць. У порівнянні з тематичними запитами, десять кластерів, якими найбільш цікавляться, приносять тільки 1 165 562.

🤔 Слід зазначити, що препаратів на ринку дуже багато, а ось категорій медикаментів значно менше.

Також можливо простежити динаміку збільшення суми запитів на препарат “парацетамол” в органічному пошуку. Найвищий сплеск за останні 4 роки припав на березень 2020-го — пандемія Covid 19.

infographics paracetamol

З препаратом “німесил” динаміка органічного пошуку плавно зростає з кожним роком. У 2018 році середнє число запитів дорівнювало 164 000.

infographics nimesil

“Дексаметазон” також демонструє позитивну динаміку із сплесками зростання у червні та жовтні 2020, а також березні 2021 року.

infographics dexamethasone

🔍 Пошук за брендом онлайн-аптек та агрегаторів

Не варто не зважати той момент, що користувачі можуть також регулярно замовляти медикаменти у вже перевірених аптеках, агрегаторах та їх додатках.

Тобто, спочатку вони гуглять бренд аптеки, а вже потім використовують або внутрішній пошук по сайту, або шукають потрібний їм препарат на сторінках категорій.

Виходячи з цього ми визначили найпопулярніші бренди онлайн-аптек та агрегаторів (Brand awareness):

Онлайн-аптеки:

  • apteka911.ua – 570 850
  • anc.ua – 420 500
  • apteka.net.ua – 178 850

Агрегатори:

  • tabletki.ua – 1 100 00
  • liki24.com – 41 000
  • medbrowse.com.ua – 13 300

Як головний показник ми вивели сумарну частотність брендових запитів, включаючи регіональність та варіації пошуку.

🤔 Тож як користувачі шукають медикаменти?

Розподілимо різні способи пошуку медикаментів у мережі інтернет за їх популярністю у користувачів.

1. Користувачі в основному шукають медикаменти за їхньою брендовою або номенклатурною назвою — це говорить про те, що вони вже мають сформований попит на конкретний препарат (він міг бути призначений лікарем, рекомендований знайомими, помічений у ТБ рекламі або в діджитал).

2. Наступними за кількісними показниками є тематичні та категорійні запити, які вказують на загальні проблеми або діагнози. Виявляється, люди з меншою частотою цікавляться фармацевтичними товарами на кшталт тематичних запитів.

3. Заключний спосіб пошуку медикаментів — це пошук за брендом аптеки. Так шукають люди, які мають лояльність до певної мережі аптек чи сервісу. Тобто вони гуглять бренд аптеки, а вже потім використовують або внутрішній пошук по сайту, або шукають потрібний їм препарат на сторінках категорій.

Хотіли б знати як користувачі шукають Ваші товари в інтернеті?

Напишіть нам або заповніть форму і ми вам підготуємо детальний звіт щодо аналізу попиту на Ваші продукти або послуги.

Обговорити проект

Бажаєте отримати персональну консультацію щодо просування
Вашого продукту? Залишайте заявку й ми Вам передзвонимо.

Більше цікавого:

Замовити дзвінок

    Оформити заявку