спрос на доставку готовой еды

Дослідження пошукового попиту на доставку готової їжі

У зв'язку з активним зростанням на послуги доставки готової їжі, ми захотіли розібратися як сформований цей ринок і хто з ресторанів...

У зв’язку з активним зростанням на послуги доставки готової їжі, ми захотіли розібратися як сформований цей ринок і хто з ресторанів лідер у своїй ніші.

  • Який тип готової їжі найпопулярніший?
  • Які ресторани з доставкою їжі шукають найчастіше?
  • Яким послугам доставки надають перевагу користувачі?

Про це та про багато іншого Ви можете дізнатися, переглянувши дослідження нижче.

Варто зазначити, що дані аналізовані на запитах користувачів за останні 12 місяців (листопад 2020 — листопад 2021). А опрацьовані запити таргетовані лише під місто Київ.

На підставі чого ми збудували дані?

Спочатку ми сформували 35 000 запитів по всьому кластеру доставки їжі з показниками середньої частотності на місяць по регіону Київ. Після цього розділили тематичні (замовити піцу, доставка їжі) та брендові запити (домінос піца, глово).

Під кожен із брендів були зібрані окремо пошукові запити, щоб простежити їхні тенденції та визначити, хто з них лідер у своїй ніші.

За основний вимірювальний показник було взято сумарну кількість запитів на місяць щодо кожного з брендів у кожному типі їжі.

Який тип готової їжі найпопулярніший?

Виходячи із запитів користувачів у Google, ми визначили основні типи готової їжі, які замовляють користувачі.

Важливо відзначити, що в дослідженні не враховані дані щодо кількості завантажень мобільних додатків та замовлень через них, тому що відстежити це не є можливим без доступів до аналітики та внутрішніх CRM.

Отже. Найчастіше кияни замовляють: суші, піцу та бургери.

🍔 Бургери

Запити, пов’язані з бургерами, користувачі шукають у середньому 500 000 разів на місяць. Майже 92% з яких — це ключові фрази з брендом ресторану.

Безумовним лідером у цьому сегменті є звичайно McDonald’s, який забирає 66,4% пошукового попиту від загальної кількості запитів, пов’язаних з брендом ресторану.

Відразу за ним слідує не менш успішна мережа ресторанів швидкого харчування KFC, яка покриває 29,3%. Далі розподілені бургерні з великим відривом від мережевих ресторанів: THE BURGER — 8700 запитів на місяць, Yudgin Burger — 6500 та Star Burger — 1750.

инфографика доставки еды

🍕 Піца

За даними Google KeyWord Planner, у середньому користувачі вводять запити, пов’язані з піцою, 527 000 разів на місяць. Це число включає як тематичні запити так і запити з брендом ресторану або піцерії.

А саме: 70% запитів із брендом піцерії та 30% загальних ключових запитів. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що у більшості користувачів вже сформований попит на бренд піцерії, тому частіше вони наперед знають, де замовлятимуть піцу, а то й одразу переходять на сайт підвищуючи цим direct трафік.

Серед брендів безумовним лідером у цьому сегменті є Dominos, він охоплює 54% від загальної суми запитів щодо бренду ресторану, після нього з великим відривом йдуть Mafia, Mistercat, Mamamia, Pizzahouse.

инфографика доставки еды

Розподіл ТОП-10 брендів піцерій за частотністю:

  • Domino’s Pizza – 198 300 запитів в місяць
  • Mafia – 36 200
  • Mister Cat – 32 000
  • Mamamia – 29 500
  • Pizza House – 23 400
  • Ilmolino – 13 600
  • Pizza 33 – 10 400
  • Tarantino Family – 10 000
  • Pizza Hata – 7 400
  • Pizza Bellissima – 7 000

🍣 Суші

Запити, пов’язані з суші та ролами, користувачі гуглять в середньому 857 000 разів на місяць. У відсотковому співвідношенні за типами запитів, аналогічно сегменту піца, превалюють брендові ключі. Їх 61,5% від загальної суми.

На відміну від “піци”, у сегменті “суші” набагато органічніший розподіл по ресторанах і немає такої монополії, як у випадку з Dominos.

Найчастіше суші шукають у ресторані “Суші Майстер” — 25,6%; далі, пліч-о-пліч, йдуть мережі ресторанів “СушіЯ” та “Євразія” — по 19%; а закінчують п’ятірку лідерів — “Суші Вок” та “Мафія”.

инфографика доставки еды

Розподіл ТОП-10 брендів ресторанів за частотністю:

  • Sushi Master – 134 850 запитів в місяць
  • Сушия – 103 800
  • Евразия – 100 800
  • Суши Wok – 88 600
  • Mafia – 43 300
  • Ninja Sushi – 25 100
  • Sushi-Point – 11 200
  • Sushi-Time – 8 350
  • Sushi 33 – 5 950
  • Sushi Icons – 4 800

Отже, якщо зіставити викладені вище дані по всіх трьох сегментах швидкого харчування, то суші є найпопулярнішою їжею серед київських користувачів. А вже потім слідує піца і бургери, які шукають майже в рівній пропорції.

инфографика доставки еды

🛵 А тепер поговоримо про те, хто ж це нам все доставляє

Само собою, великі мережі піцерій і ресторанів японської кухні мають свою безплатну доставку. І, замовляючи їжу, користувач враховує цю вигоду при формуванні ціни замовлення.

Але також можна замовити їжу через послуги доставки, які не так давно отримали величезний попит серед міського населення.

Максимальним піком попиту на служби доставки готової їжі був березень 2020 року. Зумовлено це зростання карантином Covid-19 та роботою ресторанів на виніс або через кур’єрську доставку.

инфографика доставки еды

Загальні тематичні запити на доставку їжі мають дві основні варіації пошуку та їх похідні: доставка їжі та замовити їжу.

Загалом по Києву нам вдалося вивантажити 5900 ключових запитів російською та українською мовами із загальним показником — 97 000 запитів на місяць.

инфографика доставки еды

Для того, щоб оцінити популярність сервісів доставки їжі, ми проаналізували сайти та програми учасників. Зібрали всі брендові ключові запити та отримали такі дані:

инфографика доставки еды

Glovo помітно вирвався вперед у порівнянні зі службою доставки Rocket та Bolt Food. Це і не дивно, тому що він першим ступив на здавалося б безконкурентний ринок доставки їжі з ресторанів.

За оцінками сервісу Glovo, український ринок доставки виріс у 2020 році у 6-7 разів у порівнянні з минулим роком. Glovo, за їхніми оцінками, тримає лідерство на цьому ринку з часткою в 80-85%. Їхній найближчий конкурент — Raketa, але в майбутньому конкуренцію може скласти також сервіс доставки їжі від Bolt, який запустився у жовтні 2020 року, але поки що значних результатів зростання не показує. Також на момент дослідження з’явилася інформація, що Glovo має намір купити найпопулярніший український сервіс доставки продуктів Zakaz.ua.

У 2020-му році на тлі зростання попиту на послуги доставки їжі в цей бізнес зайшли багато компаній, що через якийсь час припинили існування та пішли з українського ринку. Деякі залишилися з боргами. Серед таких: Uber Eats, Меnu.ua (він також Eda.ua) etc.

Висновки

1. Найбільш популярний тип їжі — “суші”. Користувачі гуглять їх у середньому 857 000 разів на місяць. Далі слідує “піца” з обсягом потенційних запитів 527 000, а на третьому місці “бургер” — 500 000 запитів на місяць.

2. Найчастіше користувачі шукають такі ресторани: McDonald’s, Domino’s Pizza, Суші Майстер, KFC, Сушія.

инфографика доставки еды

3. Найпопулярнішою службою доставки готової їжі є Glovo. Цей сервіс збирає 86,5% пошукового попиту серед брендових запитів конкурентів. Сервіс Rocket має 8%, а Bolt Food — 5,4%.

Хотіли б знати як користувачі шукають Ваші товари в інтернеті?

Напишіть нам або заповніть форму і ми вам підготуємо детальний звіт щодо аналізу попиту на Ваші продукти або послуги.

Обговорити проект

Бажаєте отримати персональну консультацію щодо просування
Вашого продукту? Залишайте заявку й ми Вам передзвонимо.

Більше цікавого:

element

Замовити дзвінок

    Оформити заявку